torsdag 24 september 2009

Kommunfullmäktige idag

Mötet började men en go föredragning kring visioner om Karlskrona i stukturplaner Karlskrona 2030. Ser riktigt inspirerande ut att få till en förändring på pottholmen (där tågstationen ligger) som just nu är ett ganska övergivet område/alt outnyttjat område.

Till skillnad från de två senaste kommunfullmäktige fanns det idag tid till att ta upp inkomna medborarförslag, frågor och interpellationer. Saker som blivit uppskjutna pga. tidsbrist vid de förra möterna.

Mina härliga vänner i FP gruppen tog emot beskedet om graviditeten riktigt bra (läs kul) idag. De ser liksom jag inte några hinder för mig att genomföra en valrörelse nästa år. Känner direkt att det är roligare att vara gravid nu när folk vet om det än innan när folk inte viste ngt samtidigt som jag fick springa på toaletten och spy, komma försent till möterna pga toalettbesöken och inte kunde ge någon förklaring. Sen att jag inte riktigt börjat må bra (spyr 1-3 dagar i veckan) väger upp i att jag har mer energi iallefall.

Är stolt över Kent Lewén och hans brinnande energi i sitt arbete…är otroligt imponerad!

Under mötet hörde vi tidsvis hur regnet brakade ner….jaaaaa!!! Perfekt för kommande svampplockning! Har saknat regnet, det behövs.

Inga kommentarer: