tisdag 26 januari 2010

5 veckor kvar!

Det börjar närma sig nu…ah vi är mitt inne i vecka 35 nu…det betyder att det (enligt barnmorskan, enligt Kent blir det på hans födelsedag och enligt naturens lagar kan det ske närsomhelst:) eller två veckor över tiden:) ) är fem veckor kvar!

Fem veckor…hm…hur kommer de att te sig? Hur mycket kommer magen att svälla under denna tiden? Just nu känns det som att den ska sprängas hela tiden! Svårt att äta, är hungrig och mätt hela tiden…sjukt!

Har gått upp 9 kg vilket kanske inte är sådär jättemycket men jag känner mig stor och klumpig:)

Vi har en dröm om att skaffa en springvagn…de är dyra… men vi har ingen dröm om att skaffa någon dyr fin vanlig vagn utan tänker på upp på Blocket och fixa en efter förlossningen…känns inte som att jag behöver ha någon vagn innan dess. Ska börja röja lite där ett skötbord ska kunna stå…men att fixa alla grejer innan…nä…det känns märkligt att fixa grejer innan…det kommer ju finnas tid sen!

Dessutom tycker jag att det finns en otrolig stress och materialism kring blivande föräldrar. Gud vad det köps massvis med grejer…varför!?! Det finns massvis med fina, bra och goa begagnade grejer! Mycket miljövänligare och bra!

Inga kommentarer: