tisdag 12 januari 2010

Underbar nominering!

Har blivit nominerad till att stå långt upp på Folkpartiets lista till Riksdagen i höstens val!!! Listan kommer att sättas i slutet av januari och jag är riktigt spänd på vad som kommer att ske på detta möte...kommer jag att fortsätta få stå där uppe och gå in i ett val med full energi och entusiasm i att föra fram partiets politik? Har jobbat i två val tidigare, och det är kanske något av det roligaste jag gjort i mitt liv. Att i likt projektform gå in en/två månader och jobba natt och dag med en sak är för mig jättegivande. Speciellt när det är en sak som jag brinner så otroligt för, det är en underbar känsla.

Är glad att nomineringsgruppen och de röstande medlemmarna inte såg att det är något hinder att vara politiskt aktiv och nybliven mamma vilket jag om allt vill sig väl kommer vara till hösten. Ett stort steg i jämställdhetens tecken! ...ska försöka se till att vänja "Lill-Tigern" (arbetsnamnet på magen som nu är i vecka 33 dvs. åttonde månaden) vid både amning och flaska.

Jag är fruktansvärt glad över nomineringsgruppens val att sätta mig långt upp...hoppas det håller i sig till efter nomineringsmötet!

Håll tummarna!

1 kommentar:

Frippe sa...

Hoppas du får en bra plats!
Kul att det finns yngre kvinnor som faktiskt vill ställa upp på högre platser på listorna.