fredag 22 januari 2010

”tre första månaderna” = Bullshit!

Överallt (ja i princip överallt) i gravidtidningar/hemsidor/böcker etc. berättas det hur vi (gravida) kan ha en period av illamående, speciellt i de tre första månaderna. Detta gör att när vi läser på ”vad som händer” i veckorna 13, 14 etc. får läsa att: ”Nu mår du säkert mycket bättre än i början” …ah bullshit! Det var precis i dessa veckor som jag började spy 3-4 gånger i veckan (kom dock ihåg att jag har mått bra emellan dessa tillfällen! Kroppen har blivit lite svag men kommit igång efter någon timme igen!).

Sen följde några månader…eller ja de pågår fortfarande när människor säger ”Ah, ja men snart kommer det gå över.”…Bullshit!

Nu när det efter 34 veckor inte har gått över har jag gett upp hoppet om ett ”övergående”:) Så ta lärdom! Alla är vi olika, alla har inte de tre första månaderna utan de följande sex:)

Har känts bra att ändå kunna träna relativt bra emellan gångerna… även när jag inte nu kan gå längre så funkar vattengympa/simning kanon. Och alla varningar om vinterkräksjuka…det kanske är det jag haft de senaste månaderna…hm…magen kanske är bullar iallefall…

Inga kommentarer: