fredag 29 januari 2010

Gymnasiestatistik för ”kyrkteamet”

Det är tider för att rapportera in statistik. I höstens gymnasiearbete har J räknat ut (härligt att jobba tillsammans med J som har koll på statistiken! Underbart!) att vi har varit ganska aktiva!


Känns som att det finns oänligt mycket att göra på gymnasiet. Vi skulle kunna vara där varje dag. Inte minst för att vi har så många olika skolor. Vi blir lite spridda och har gjort så gott vi kunnat under hösten…fast vi har inte riktigt hittat någon rutin än på hur/vad/när vi rör oss och är på plats.


Vi har under hösten ”minglat omkring” 12 gånger. Allt från en mindre tid till en förmiddag/eftermiddag etc.


Dessutom har vi varit inne och haft 6 lektioner! Och det är jättekul. Att vi som nytt arbetslag på gymnasiet har fått komma in denna första termin har varit helt fantastiskt kul. Och jag hoppas på att det ska blir mer och utvecklat framöver. …Vi har redan i år varit med en klass i Moskén och planerat in ett par andra besök…lite beroende på när Lill-Tigern kommer så hoppas jag vara med på några.


Nästa besök blir på torsdag då vi är inbjudna till ett seminarium av elever som har läst ett kapitel (Gudshypotesen) ur boken ”Illusionen om Gud” …en bok jag just nu har på mitt natduksbok. Läste lite i den i morse och den är riktigt bra och sätter igång många tankar. Hans devis är bl.a. att jag som troende ska vilja bli ateist när jag läst klart….vi får väl se:)

Inga kommentarer: