tisdag 19 januari 2010

Intervju i Frekvens idag

Fick springa från föräldragruppen (idag om förlossning och smärtlindring... är inte säker på hur jag tog emot informationen kring allt... känns som att det inte går att bestämma vilken smärtlindring jag kommer att använda eftersom jag inte vet något om smärtan än... det visar sig och jag tror att personalen kommer att se i mina ögonvitor (eller var man nu ser smärta) när saker behöver sättas in etc.) i eftermidags upp/ner till Möllebacken och Sveriges Radio in till Daniel S och Frekvens.

Han ville köra en kort intervju kring att jag troligtvis kommer att toppa FP-listan till höstens riksdagsval. ...när han fick veta att jag var gravid var det som kört och det blev en hel del prat kring barn också. Undra om en blivande pappa hade fått samma frågor?:)


Från radions hemsida: Programmet sändes idag i Radio Blekinge Frekvens 15.30

Först föda barn - sedan till riksdagen

Tisdag 19 januari

En ung höggravid tjej kommer mest troligt toppa Folkpartiets riksdagslista i Blekinge.

Avgörs på lördag
Det handlar om 27-åriga Anna Ekström från Karlskrona som om medlemmarna ger tummen upp på lördag kommer att vara förstanamn.

"Tufft av medlemmarna"
Om "sex veckor och tre dagar" väntar Anna Ekström att bebisen kommer.

– Klart jag har fått frågor om jag ställer upp trots att jag är gravid. Jag tycker det är tufft och modigt av partiets medlemmar och sätta mig högst upp på listan. Jag ser inte att barn behöver göra att man lägger av med vissa grejor, menar Anna Ekström som tror att bebisen kanske kommer att få hänga med till riksdagen ibland.

"Jag blir arg"
Hon vill till riksdagen just nu för att hon fått medlemmarnas stöd och hon tycker att det är spännande.

Anna Ekström kommer bland annat att driva frågor som kommer upp kring att människor blir dåligt behandlade.

– Jag har en förmåga att bli arg när människor blir illa behandlade. Sist var det när det tog min sambo fem månader att få pengar från Försäkringskassan.

..........

Snabba frågor snabba svar. Räknade lite snabbt fel på dagarna det är sex veckor och fyra dagar kvar. Och det tog E iallefall drygt fyra månader att få ersättning...om det nu går att kalla den summan för ersättning. ...det var inte senast jag blev arg för att människor hamnar mellan olika dumma system (som ser mskor i siffror och inte som människor!) men snabbt ville jag inte lämna ut någon annan.

hm....behöver mediatränas lite....ska bli kul att få lära sig nya saker och få nya utmaningar!

Fick ett tips om att grupper t.ex. på Facebook vi kan ha gått med i kan byta namn till t.ex. "Vi som smakat på vårt eget bajs"... när gruppen vi först gick med i kanske hette: "Vi som vill bli först att samla 100 000 medlemmar i en grupp". Lite otäckt vad mediabruset/kanaler kan göra.
Som kandidat till riksdagen borde jag bli utsatt för några grejer...få se vad det blir...antar att det är en politikers lott.

Inga kommentarer: