onsdag 13 januari 2010

IKK planering

Internationella KvinnoKlubben har idag planerat sin verksamhet inför våren. Det är en grupp kvinnor med olika nationaliteter i Kungsmarken som träffas sista onsdagen i månaden. Jag har själv inte hunnit vara med på någon av deras träffar sen jag fick veta att dom fanns (lyckades lägga mig förkyld när de firade lucia). Men jag blev tillfrågad av fältgruppen att vara med i planeringen av gruppen nu inför våren och idag har det satts ett riktigt bra program!

Har idag varit på första föräldragruppsmötet på MVC. Vi fick information kring hur en förlossning kan starta (ingen vet exakt vad det är som startar en förlossning...min fasta övertygelse är att jag oavsett troligtvis kommer jag att märka när den sätter igång). Vi fick också reda på massvis med saker som skulle kunna gå fel som akut kejsarsnitt, klämd navelsträng, sugklockor och tångar....känns tryggt...
För att fira detta första föräldragruppsmöte (där jag tydligen var daterad "först" fast jag inte tyckte att jag hade störst mage dock...den behöver växa till sig lite till), tänkte jag i eftermiddag/tidig kväll hinna med en liten utflykt till Karlsnäs för att se hur skidspåren var. Jag tog mig runt varvet men insåg att det var ett alldeles för snabbt spår för min gravida kropp just nu. Eftersom jag går nerför backarna för att inte trilla blev det lite kort sträcka kvar att åka på tyvärr...får ta igen det nästa år.
Karlsnästuren drog ut på tiden och jag hann inte med ett inplanerat möte ikväll, la mig på soffan och kan nu inte ta mig upp härifrån....det är inte lätt efter att ha rört kroppen och är i åttonde månaden med värkande fogar att resa sig upp....ska aldrig vara kaxig mot en gravid kvinna i framtiden, det kan vara otroligt grymt.

Idag har vi även haft första Middagsbönen med lunch i Kungsmarken och jag hade äran att få hålla i andakten! Tog en del från nyårsdagen (då det var första lunchen och nyårsdagen är årets första dag) tillsammans med psaltarpsalmen 121 (nyårsdagens psaltarpsalm). Hade fortfarande kvar trisslotten jag köpte innan jul för att använda på nyårsdagen i plånboken så den plockade jag fram idag och använde i dagens middagsbön:)

Inga kommentarer: