lördag 16 januari 2010

Näst sista helgen

Nu går jag in och jobbar min näst sista helg innan jag förhoppningsvis går på mammaledighet (oj vilket märkligt ord att använda till sigsjälv...jag mammaledig!?)

Lördag kommer bli lugn, det är inga dop, vigslar etc inbokade utan jag kommer ha full tid att ägna mig åt predikoförberedelser...har lite tankar (som vanligt har de snurrat i huvudet ett tag) som jag ska fånga ner. ...är inte riktigt klar med hur det kommer forma sig...men jag har förtröstan.

Ikväll har jag iallefall fått in den sista inlämningen till min kurs Islam i dagens samhälle en internetkurs via Lunds Universitet som jag starkt rekommenderar! Kurslitteraturen har jag haft under hösten som kvällsläsning och den har varit riktigt bra! Inte minst denna höst då islam och diskuterats kraftigt hit och dit, har varit skönt att få mer och mer kött på benen och på så vis en mer öppnare syn på denna syskonreligion!

Inga kommentarer: