torsdag 14 januari 2010

Konfirmander och Jan Ottosson

Idrottkonfirmanderna har kommit igång igen efter juluppehållet. Ikväll tog vi en liten smygstart med att titta på film tillsammans: Billy Elliot. En riktigt bra film som det finns mycket att samtala kring, vilket vi ska göra nästa vecka.

Efter att filmen och konfirmandträffen var slut åkte jag ut till Karlsnäsgården och var med på den avslutande teori/föreläsningen med Jan Ottosson (vunnit Vasaloppet 4 gånger) som hade hållit teknikövningar innan på dan/kvällen och avslutade med föreläsning.

Blir så sugen på Vasaloppet...ah...tänk den som får åka genom mångsbodarna upp till Eriksberg och sen ner till Oxberg, förbi Risberg och ända in i mål...underbart. ...nästa år...då är jag tillbaka i spåret!

Imorn ska jag prova ut Alba och Röcklin i Fredrikskyrkan för att ta med mig till Kungsmarkskyrkan. Hade tänkt (och trodde att jag hade gjort det) beställa nya men de kom aldrig och så visar det sig som tur väl är att det kanske finns några till övers i kyrkan i staun!

Inga kommentarer: