fredag 10 augusti 2007

Får en präst klä sig som folk?

Under denna vecka jag har varit i Lule på Svenska kyrkans ungas Stora årsmöte (SÅM). Där har jag fått en hel del frågor om min klädsel t.ex. Är du präst? Men är du en riktig präst? Har du plastbiten där bara för att det är snyggt?

Jag tror främst jag har fått dessa frågor för att jag denna vecka inte har haft på mig någon "vanlig" prästskjorta utan en präst"haklapp" till en helt vanlig svart t-shirt. Jag trivs helt enkelt inte med att ha en skjorta på mig under längre tider...DE BÖRJAR SKAVA överallt...däremot en t-shirt kan jag lätt bära en hel dag (liksom många med mig:) )

Klädsel med präst t-shirt börjar bli allt vanligare speciellt hos oss yngre präster som kommer ut och är "hungriga" på nya sköna/praktiska/snygga prästklädnader. Efter semestern ser jag fram emot att få paket både från Stockholm och Thailand med lite nya prästkläder som är sådär personligt uppsydda eller vad det heter...

Slutsats: Bara för att en präst är lite snyggt/stiligt präst är det fortfarande lika mycket en präst:)!

...dessutom var jag inte så snygg denna veckan då jag förutom präst t-shirt också bar en Pippi Långstrump peruk...lite förliten lite för orange och grymt ful. Men jag syntes vilket var poängen för oss som var coacher och sprang omkring som allvetande gehun i plenum

Inga kommentarer: