onsdag 29 augusti 2007

Kan inte denna vecka vara två?

..hade varit en hel del lättare att få plats med allt och framförallt låta tankarna hinna med fötterna:)...har dock inte varit ute och sprungit idag..tyvärr (slappade, bakade bröd och spelade spindelharpan istället)

Har varit politiker hela dan idag. Haft heldag med Barn-och Ungdomsnämnden...en heldag som troligtvis fått en hel del plats i morgondagens tidning (bävan, bävan, bävan)

Imorn ska jag ut och ragga konfirmander på högstadiet tillsammans med pedagogen och en präst kollega. Har mycket vana ifrån att stå med bokbord som politiker på skolor men inte som präst...ska bli intressant...har inte riktigt kommit överrens med migsjälv vad jag ska ha för kläder på mig (svart/blå prästskjorta eller fuskprästkragen och en t-shirt) (och vem kommer bry sig om skillnaden egentligen?) (och ska jag då ha med mig andra kläder till eftermiddagens kommunmöte?).

För eftermiddan ska jag fira med ett kommunfullmäktige, som jag hoppas är slut fram till sex så att jag hinner vara med på min första innebandyträning sen jag flyttade från Karlskrona:) Har dammat av klubban...hon är säker gammla Bettan (bävan, bävan, bävan)

Vill just nu har med tid till att fundera kring vigsel, urnsättning och dop. Kanske borde slänga en tanke till söndagens predikan också...och ahh...psalmval och sånt därnt...ah... "skriv i pannan tills imorn att göra och inte glömma bort"

2 kommentarer:

Anonym sa...

En innebandy-klubba... är det vad jag är för dig?! *snyft*

AnnA sa...

Ok 1-0 till dig Bettan!