tisdag 28 augusti 2007

Första dan på jobbet...en tisdag:)

Vad som är en riktig semester? Jo det är när jag helt, totalt, fullständigt och komplett har lyckats förtränga hur en tisdag kan vara:)

I min kamp med att hålla mig borta sålänge som möjligt från Staun åkte jag 0620 från Lund.

Vid kvart i nio kom jag efter lite pauser till byn. Åkte till Ica, macken...allt stängt eller utan frukostmat...pris vare konsum som öppnade redan åtta!

Fika med arbetslaget, en härlig tradition att bevara!

På skrivbordet ligger en lapp: "Va inte för optimistisk, ljuset i tunneln kan vara ett tåg" Får fråga mina kära kollegor vem som är skylldig imorn:)

Dagens tema: post, post, post, telefon, post, post, post, telefon ...hm kanske kan skriva en låt på temat...

Ska försöka lägga in en bild....

...på mitt kontor!
Inte ifrån min första dag på jobbet efter semestern utan från min första dag på jobbet överhuvudtaget tidigare i sommar...se mitt skrivbord precis som jag minns det.... städat, rent, fint...ser nästan, nja snarlikt ut idag...hrrmpfs..

Dagens "skörd": Min första vigsel är bokad!!, två nya dop, konfirmanderna börjar trilla in och på torsdag får vi komma till skolan med ett sk bokbord.

Inga kommentarer: