fredag 3 augusti 2007

Har fått min revansch:)

Har kanske någon gång klagat lite över att jag blivit väckt måndagsmorgnar (företrädelsevis) av pigga småbarnsföräldrar...men nu har det hänt: Jag har själv lyckats väcka folk på morgonen. Jepp det är sant... jag har ju alltid varit känd för att vara uppe med tuppen!:)

Har idag anmält mig till både Lidingöloppet i höst och Stockholm Marathon nästa år (31 maj tror jag). Plus att jag på förmiddagen tyckte det regnade lite förmycket och att jag nu på eftermiddagen kände att det skulle bli för stressigt att springa..BRA med bortförklaringar (speciellt den om att jag bara hade 50 minuter på mig att springa...tar igen det med 1½ timme imorn...hoppas det funkar så:) )

Har även fått lite upprättelse med bilproblemet. Fixade extranyckeln och trodde det bara var att hämta bilen...fast den startade inte med denna "friska" nyckeln heller....attans.

Börjar tagga ner sakta men säkert inför semestern. Ska ta och titta lite på vad jag har för predikotexter tills när jag kommer tillbaka...annars ska jag inte göra mycket i helgen:) Kanske plocka lite svamp, packa och fixa med lägenheten.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken söndag predikar du nästa gång? Vi kanske har samma. Min semester är nu ett faktum.
Sommarens tjänstgöring avslutades med uppvaktning av hundraåring. Hon vet inte att jag vat där´för hon sov hela tiden. Men hon var så fantastiskt söt!
Sus E

Anonym sa...

Anna! Kul att läsa detta! Det var inte så länge sen vi åkte bilen Lund - Malmö tillsammans, eller stirrade på varandra på "Ugglan" i Lund. Hoppas att bilproblemet löser sig - jag har numera skrotat lilla blå, gett upp den röda. Har en Volvo och en putte Renault Clio istället - men vill du ha skjuts än en gång - självklart! Hoppas du trivs bra i Blekinge (igen). PUSS
^j^

AnnA sa...

Sus: Nästa söndag jag predika är den fjortonde efter trefaldighet om jag inte missminner mig (den 2-3 september) oj känns nästan som en evighet...vilken kanal ska vi använda till dess?:)

men...när åkte jag en bil Lund-Malmö senast? och Ugglan..om det är secondhandbutiken mittemot Pastis har jag aldrig varit därinne...säker ihopblandad med någon:) Jepp jag trivs bra i Blekinge!

Anonym sa...

Jag tänker på Pastis givetvis! och vi tillbringade en hel månad tillsammans i bil sommaren 2004! Lilla blå var bilen med eldslågor och rallytejp!... Känner du igen mig nu... Börjar på Å och slutear på ...sa!
Kram
^j^

AnnA sa...

Men Åsa ditt lilla pucko!:)

Tänkte det var någon från Pastis, som höll på och muckade.

Hur är det med dig i sommar? Har du överlevt detdär första året som kragad?

Anonym sa...

Överlever. Nu är det semester...

^j^