torsdag 2 augusti 2007

Livsvisdom II

Nu kommer uppföljaren till: Tvätta inte en kaktus i tvättmaskinen.

Trumvirvel...

KANTRA INTE MED EN KAJAK MED BILNYCKLARNA I FICKAN!

åh...ångest.

Och jag som inte hade en aning om i morse varför inte bilen ville starta...

Vilken tur iallefall att kantringen var en sån där snygg kantring när jag höll på att slås mot den hårda stenkanten och var tvungen att rädda migsjälv...NOT... Kantringen var en åh...ok...jag erkänner:

Jag var vid bryggan...var helt slut i armarna, vi var klara och jag hade lagt till mot kanten av bryggan och skulle lyfta mig upp. Istället sköt jag mig åt helt andra hållet och hamnade således inte på bryggan utan i vattnet...åh..ångest:) Dock var vattnet grymt ljumet och första badet i skärgården för sommaren.

Idag är det mycket som händer med nycklar. Vem har nycklarna till himlen t.ex? Eller till ett läkemedel för en viss sjukdom? Varför blir vissa friska och inte andra? Bryr sig Gud om alla eller bara om vissa utvalda? Ibland måste jag erkänna att jag kan känna mig extra omhändertagen eller extra övergiven av Gud...det är i dessa stunder jag arbetar för att minnas att jag inte är ensam om att ha en Gudstro, inte har eganderätt a la "Ingen har en sån härlig Gud som jag" eller "Jag har ingen Gud och det har ingen annan heller." hm...lite lösa tankar såhär efter Lunch.

Imorn har jag ledigt. (Satt med tidsschemat igår och insåg att jag jobbat lite mer än 24 timmar övertid..dvs ledig fredag!)

Inga kommentarer: