torsdag 18 december 2008

Direktrapport från dagens fullmäktige

Precis gjort ett inlägg i kommunfullmäktiges allmänpolitiska debatt…nu direkt efter Lumch efter M (s) som såklart tog upp precis det jag skulle göra…fast jag gjorde det på ett annat sätt.

Fick kommentaren att det var bra och ska tänka på språket. Mitt språk är gjort för att passa till dem jag pratar med...på kommunfullmäktige pratar du egentligen inte till någon...jag är inte så van att snacka inför politiker...folk som redan är "frälsta" på politik etc. ...känns som att det är helt fel att ha debatter på kommunfullmäktige egentligen. Borde ha det i andra sammanhang också...öppna debatter ...det är roligare:)

Inlägget rörde sig mest kring Sd:s budget (eftersom budgetförslaget är gemensamt för S och Aliansen).

Inga kommentarer: