onsdag 10 december 2008

Febern är här

..för att stanna känns det som

Har haft feber till och från i fredags...hm...inte mkt bloggande här inte...dock har jag lyckats hänga med rätt så bra på jobbet ändå (träningen går det sämre med).

Nu är det sista veckan inför jul med konfirmanderna. Vi tittar på början av Jesusfilmen: Jesus (tills hans far Josef dör i filmen och han kommer till Johannes döparen...ungefär så långt vi har dramatiserat Jesus liv under hösten...förutom nattvarden, bön etc som inkluderar mkt av Jesus liv lite senare än hans dop) och julmyser med glögg, pepparkakor och tända ljus.
Höstterminen har gått grymt fort och min tredje termin som präst går mot sitt slut.

Igår hade vi också de sista julvandringarna. Alla i klass 1 och 2 på N skolan har fått komma och klä ut sig och spela julberättelsen. Det har varit underbart att välkomna barnen till en annan miljö än vad de är vana vid och att höra alla deras frågor och funderingar samtidigt som vi spelat "Jo du jag vet en grej..." ..och sen är de igång:) Eller svaret på frågan om: Vem var det som kom till kung Herodes? "Jag!" -Ropar skattskrivaren! Sjukt roligt:)

Hoppas på att lägga in lite foto från bl.a. 1a adventhelgen och min första borgliga vigsel som jag bevittnat. ...efter terminsavslutningen med konfirmanderna

Inga kommentarer: