onsdag 10 december 2008

Mellan advent och jul budskap

Allt runtomkring mig talar om att julen är här (kan iof bero på att jag bor mitt i stan och har gatornas stjärnors ljus in i fönstren och på vägen hem kan jag inte undgå affärernas dekorationer etc)....men vi är fortfarande mitt i advent egentligen... en tid för fasta och väntan...känns lite som att samhället är på en tid och kyrkan en annan just nu...jag vill också fira jul...och ja det gör jag:) Kan säga att jag i princip sen 1 advent mer eller mindre börjat fira jul (i dagens läge är inte detta den största bekännelsen:) för 50 årsedan var det nog det...) och min församling också. Efter julkonsterterna den 1 advent har jag haft sån julspirit! Människor går inte till kyrkan under hela julhelgen. Jag tror många väljer något eller några tillfällen. Några väljer första advent för att de har andra planer under just juldagarna. Någon går båda...och jag tror de flesta av oss började "fira" jul vid advent

Imorn ska jag till F ålderdomshem...eller vårdhem det är sista gången innan jul....och ja! Det blir jultankar imorn! Jultankar och julpsalmer!

Har en "liten knivig" fråga om Nu tändas tusen juleljus på årets julottor ska vara en församlingssång eller om jag ska låta solisten sjunga den....ja inte världens största fråga...men ni vet kyrkan...den minsta frågan kan bli jättestor:)

Sen blir det begravningar för hela potten imorn...har två stycken på fredag...första gången jag har två begravningar på samma dag!

Inga kommentarer: