onsdag 17 december 2008

Förberedelsetiden finns inte

Trotts att jag idag inte skulle varit på jobbet enligt kallendern (inplanerat tvådagars budgetmöte med kommunfullmäktige stod på planeringen) har jag haft fullt upp. Fixat utskick som ska skickas efter nyår idag för att jag ska kunna ta ledigt efter nyår och inte sitta med dessa sakerna och inte kunna få tag på några av mina kollegor som borde se utskicket innan det blir gjort...ja ni förstår...om några dagar försvinner folk från arbetsplatsen och då blir det "Ensam är stark" då vi träffas mest på utsatta bokade tider fram tills dess att grupperna sätter igång igen runt den 12 januari.

klockan är halv elva...det är onsdag kväll...imorn kommer jag att sitta på Kommunfullmäktige mellan halv nio och....ja sena kvällen/natten (beräknat enligt gissningar till runt elva). Fredag morgon börjar första skolavslutningen 0945, den fjärde och sista klockan 1200. Efter det blir det lite jullunch för att fira en celebrerande kollega på jobbet och vid halv tre urnsättning.
...dvs till fredag behövs det minst två olika skolavslutningsvarianter då några sträcker sig för åk F-2 och några åk 3-9. ...de är inte gjorda än...har kanske någon idé...fast ingen som är riktigt bra än...

Lördag åker jag halv åtta till Göteborg med ungdomarna på Lisebergs julmarknad och kommer hem runt 2200. ...dvs till lördag behövs det inga texter...fast det finns heller ingen tid för att göra dem...

Söndag. Börjar med en Gudstjänst med dop! Två barn döpas! Till denna gudstjänst har jag en liten tanke...som går att genomföra om jag hinner förbereda lite...hm...ja...tidsoptimism är min vardag:)

Söndagen fortsätter med en mässa...vilket det inte finns någon predikan riktigt än till...kan inte använda samma som till en gudstjänst med dop...ska försöka inspireras av ps 744.

och sist men inte minst blir det ett barndop till på söndag efter mässan. Idag har jag förberett de olika finskrivna Dopbevisen och Fadderbevisen som jag ska dela ut...hm...ska försöka hitta någon go liknelse till denna gudstjänst också...

Summering är att det behövs inte mindre än fem olika texter/tankar/förberedelser till helgen. Inför julen börjar jag bli lite kallsvettig inför Midnattsmässan (som jag dock förberedde idag genom att få till psalmbladen etc.) och julottorna (två stycken) tre mkt speciella gudstjänster där jag vill lägga ner min själ...som jag faktiskt vill göra i detmesta...har jag kommit på.

Jepp jepp...nu ska här förberedas...eller kanske spelas lite dator...eller uppsats...får hoppas på att mkt faller på plats under morgondagens marathonmöte!

Inga kommentarer: