torsdag 26 mars 2009

BLT-Anna-Prästen som är ute och cyklar

Cyklar och cyklar...ja i den positiv meningen att jag är ute och rör på mig. ...typiskt webb tidningen att ha titeln "ute och cyklar" där var de allt listiga:)

Kort och gott finns det idag en artikel (som en del i tidningens serie om prästers dolda ansikten...dvs. intervjuer med präster om deras liv förrutom prästeriet) i tidningen...som jag inte har sett än...(hoppas på att mina föräldrar sparar en kopia)...har däremot sett motsvarande artikel på nätet:

http://www.blt.se/nara_o_kara/(1232603).gm

Där finns också en liten film som visar hur jag nästan klarar av att cykla några hundra meter:)

Är i Stockholm (fixat migsjälv t.o.r midsommarkransen-rådmansgatan med tunnelbana...alldeles på egen hand trotts att jag är blekingebo:) ) just nu och har varit på Jamii Bora dagen! En dag som inspirerar olika aktörer (privatpersoner (läs du och jag), företag och församlingar) att investera sina pengar i microfinans!

Ingrid från Kenya var här (Jamii Boras grundare) och Sozo och Clairence (osäker på stavningen av namnet) två av Jamii Boras "Superstars!" två föredetta tiggare som idag är företagare och står på sina egna ben. Clairice har sju företag och 62 anställda...hur många av oss hade fixat det?

Sen eftersom jag är i Stockholm blev det kanske en liten runda in på RS för att spana in lite skor...kom ut med två par löparskor (ett par tävling och ett par mangling), ett par strumpor (långa till knät) och ett par vintertajts (fick sy i mina gamla i helgen...är rädd för att de ger upp närsomhelst:) )

Inga kommentarer: