tisdag 17 mars 2009

Pulsträning!

Har fått låna en pulsklocka (en som kanske inte skaver sönder hela mig). Kanske kan det vara så att jag haft mätaren på mig och kanske sneglat lite då och då:)

Nu till lite fakta kring pulsen:

Springa till tåget, puls: 90

Gå omkring och plocka hemma, puls: 42-60

Städa/damsuga, puls: 60-80

Sitta på café o läsa/äta gigantisk chokladmuffins, puls: 50-60

friskis o svettis, puls: 100-160

Sova, puls: Började på 95 (sprang runt precis innan) och genomsnitt blev 44


Förutom puls handlar dagen om att läsa lite kring Zimbawe...ett land jag inte vet mkt om mer än att E är född där och påväg tillbaka dit...på vägen till Kenya i sommar kanske...inte helt omöjligt.

Ska ta och lära mig lite mer kring pulsen...vet inte riktigt vad siffrorna innebär mer än att ibland är det högt och ibland lite lägre....måste finnas mer slutsatser att dra...vill framförallt utveckla mina möjligheter att veta hur mycket jag kan ta ut mig och inte fega och spara massa energi.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen Anna, är inte inne så ofta, tack det är bra! Hur är det själva?

AnnA sa...

Hej Johan! Livet är grymt (gott och smärtsamt) på alla sätt:) Var är du i Sveriges långa land? Trivs du med kragen runt halsen?

Johan Danz sa...

Jo, tack jag trivs med både kragen och livet. Bor kvar i Stenungsund efter missivet och jobbar för Credo i GBG...

Frid