tisdag 10 mars 2009

Bok om döden inspirerar

Förlåt mig min köpfasta..får modifirera denna….till att bli en fasta där jag skapar mig nya rutiner….målar mkt, får upp saker på väggarna (har snart bott två år i lägenheten och inte fått upp en enda tavla än:) plus att jag äter frukost under fastan.

För köpfasta lyckas jag nog inte hålla…mest för att det inte är ett problem idag som det var kanske förra året etc.

Eller är det en dålig ursäkt för att jag idag har skaffat mig massor av böcker på bokrean och garn till en sjal.

Några av dagens böcker handlade om sog och döden.. Något jag vill läsa lite mer om nu under mars. En bok innehöll bl.a. sista ord som vi inte vill höra t.ex.

”Nädå, här finns inga krokodiler”

”Såhär gör vi”

”Det här har jag gjort förr” etc. Sjukt roligt.


Inga kommentarer: