fredag 13 mars 2009

Män som hatar kvinnor

Jepp jag blev också tagen av filmen (likt många de människor jag mött som sett den tidigare)


Dock vet jag inte om jag håller med Stieg Larsson (eller i det här fallet filmskaparen) om sensmoralen...var ska det onda sluta?...enligt Stieg har hämnden sin sköna sötma.... när vi gick hem från bion fastnade orden på mina läppar..."När ska det ta slut?" (det=det onda)...jag kunde inte komma på vem jag hört säga det flera gånger under veckan...När ska det ta slut...grävde i böcker, tidningar, internetsidor jag läst...tillslut utbrast jag: Ah, det är ju Jesus som har sagt det...för...med konfirmanderna har vi denna veckan sett avsnitt ur Jeusfilmen Jesus.,...och...nja dethär tror jag kommer med i söndagens predikan...kanske ska spara det tills dess:) wow fick lära mig i skolan att detta kallas cliffhanger:)

Imorn är det den stora "Göra tre grymt olika predikningar" dagen. En till lördagens kontraktsungdomsdag med 400 konfirmander. En till mässan i Nby på söndag och en till musikgudstjänsten med Betania på Hasslö...ska bli spännande att se hur de kommer skilja sig och vilja likheterna blir.

1 kommentar:

AnnA sa...

AH glömde: filmen innehöll såklart en "Svensk film inövad replik": Liv...Eva betyder Liv!

Jag älskar Svensk film. Ärligt. Det är mina Good feelings filmer top tio!