torsdag 13 september 2007

Dagens tes: En handbok kan inte bara försvinna!

Dagens tes är dessvärre fel...EN HANDBOK KAN BARA FÖRSVINNA SÅDÄR!!...Ah Ångest!

Sist jag handgripligen använde den var precis för en vecka sen under ett dopsamtal. Den färdades sen med mig i bilen från ön tre mil in till staden för att hamna i min hall. I hallen fick den stanna kvar och inte följa med mig till Västerås, i söndags fick den inte heller följa med då jag pluggat in ordningen på konfirmationsgudstjänsten i järnbarken...

..IDAG däremot (dessvärre igår och förrgår också men då jag inte hittade den fick det skjutas fram) är jag i desperat behov av den. Handboken innehåller t.ex. anvisningar om hur: dop av vuxen, vigsel, dop av barn, mässa och gudstjänst går till....vilket är exakt det jag ska göra de kommande tre dagarna.

Efter att i full panik letat överallt, terrroringt möjliga ställen dit den kan ha vandrat har jag just nu bara ångest...inte som Strindberg utan sån där riktig ångest om att det är så onödigt... Jag blir på dethär sättet inte bara en ångestfull 3 mån och 3 dagarspräst utan även en FATTIG ångestfull 3 mån och 3 dagarspräst...Herre Gud!

I psalmboken finns dock en liten nödlösning den innehåller en "Handbok light" Dock inte extra bibeltexter vid dop, vigsel eller ritualen: Dop av vuxen...men ingen panik...dop av vuxen har jag ju inte förrän om 22 timmar...

Inga kommentarer: