torsdag 20 september 2007

Pension 1 feb 2047....och fram tills dess???

Tillsammans med min kyrkoherde har jag idag varit på samtal på Stiftet (min egentliga arbetsgivare detta första år). De ville checka av hur de första tre månaderna varit, om det mesta funkar etc. Lite var vi var i livet och vilka framtidsplander jag har etc.
...framtidsplaner...

La lite försiktigt fram teorin om att börja jobba som kassörska på ica till sommaren. ...dock höll ingen med mig.

VAD SKA JAG GÖRA DÅ? (förslag någon?)

Finns tusen och åter tusen vägar att gå efter detta året...typiskt stiftet...har inte velat fokusera på vad som händer efter detta första året utan på själva året. ...kassörska är väl inte fel!

Kanske jag fortsätter jobba någonstanns i en församling här i Karlskrona. Studera, kassörska, åker utomlands och pluggar/jobbar. tar ett jobb uppe Norrland så jag kan träna inför Wasaloppet...vägarna äro tusen.

Min väg imorn går till Lidköping och en mycket nära vän under studierna. Vi prästvigdes båda två nu fast till olika stift och i helgen ska ingen av oss jobba = vi ska inte göra nått:)

På vägen upp till Lidköping passar jag på att mäta in en racercykel/cyklocross i Falköping som jag kan köra Vätternrundan med om två år (i år är det Lidingö, nästa år maraton, sen Vättern och förhoppningsvis Wasa och vansbro...sen ska jag hitta ett år att göra alltihop på....mitt mål är att fixa klassikern innan jag fyller fyrtio...kanske hybris...)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Anna - du skulle VERKLIGEN passa som kassörska! Hälsa I så gott (om det nu är I du ska besöka). Njut av din ledighet...
Å

...Och du, var inte så hurtig. Du får oss vanliga dödliga att framstå som lata...

Bella sa...

Instämmer med föregående skrivare.

Men idag har jag bestämt att jag ska ut å resa i november. :-)

AnnA sa...

Jepp Å har besök I i sin nya lya i Lidköping! Hälsade samtidigt som jag gjorde en drive för alla de fina tjänster som finns här nere i söder som hon kan söka!:)

Har verkligen njutit av att vara ledig.