lördag 15 september 2007

Snart är det dags: "Vi är samlade här idag..."

Är minst sagt lite nervös idag. Ska snart för första gången på riktigt få säga ord som:

"Inför Gud och i denna församlings närvaro frågar jag dig, NN"

"Vill du ta NN till din hustru/man och älska henne/honom i nöd och lust?"

PAHHH tänk om de inte svarar Ja??!!

Finns flera olika ställen att lägga in ett sk. Vigseltal på t.ex. antingen före eller efter själva vigselakten med utbyte av ringarna...Jag har bestämt att göra det efter utbyte av ringarna och tillkännagivandet ("Ni har nu ingått äktenskap med varandra....") innan det tror jag att jag är för nervös och det är mkt att hålla reda på, buketter, ringen ska fram, säga rätt namn till rätt person (dumt att gifta sig med sigsjälv) bön över ringarna etc.
...övade även den sjungna förbönen igår...tror baske mig att det får bli den

Har även lagt in en lapp där det står "Puss" i handboken...annars finns det "normalt" sett inte med en puss i vigselgudstjänsten...Men vem vill inte Pussas "Du får kyssa bruden" pussen!???

Ska öva lite i huvudet innan det är dags.

Plus att jag ska ha lite konfirmander nu på morgonen innan och sen direkt efter vigsel ha ett hemdop ute på ön.

Igår (Fredag eftermiddag) döpte jag en 14-åring. Mitt första dop av någon som faktiskt har en chans att komma ihåg sitt eget dop.

Inga kommentarer: