tisdag 4 september 2007

Livsvisdom III -Ljuset i tunneln var nog likt förbaskat ett tåg:)

Tänkte innan eftermiddagsfikat idag: Ah, har jobbat på bra på förmiddagen, har inget direkt att göra just nu...dvs. verkar bli en ganska lugn och behaglig dag!

Fel, fel, fel, fel,

Visdom: När du tror du kan ta det lugnt och stilla är det en illusion, en illusion som har gjort att du glömt bort vad du egentligen skulle göra och därmed har ännu mindre tid än vad du hade från början att göra det du redan skulle gjort...typ

Ok jag erkänner...jag har en landsmötesgudstjänst på Lördag, borde varit färdig med den för länge sedan, "jo men den är jag ju klar med" Fel, fel, fel, fel, fel, ....nu vet jag vad jag har att göra ikväll.

...tror det blir något med "Enheten i Kristus" som lämpligt nog är kommande söndags tema.

DOCK! Hur lätt är det för stridslystna liberaler att lyssna till ett buskap om enhet under ett landsmöte då många är spetsade till tusen med argsinta argument....hm...måste för en gångs skulle försöka vara listig...

Inga kommentarer: