tisdag 25 september 2007

Ikea förledde mig!

Allt här i livet (nja åtminstonne detmesta) handlar om prioriteringar... jag erkänner igår var jag inte i kyrkan dock på Ikea!

Gick där i lugnan ro och skaffade lite gardiner, kökslampa och grytlappar etc. . Blev fruktansvärt hungrig! Ignorerade lunchrestaurangen utan siktade på utgången....den dröjde...hittade inte de småhyllorna jag siktat in mig på...inte någon fotölj heller... tiden flöt iväg. Utgången kom som en befrielse, äntligen! Korv 5 kronor, WOW! Jag som är så hungrig!

Beställde två stycken, betalade. Började äta samtidigt som jag balanserade vagnen mot bilen. Hinner äta upp den första korven och bita i den andra: DÅ! Då kommer jag på att jag slutat äta kött!!!...ah...din apa...förledd av Ikea...på en söndag....ah....skulle valt kyrkan där hade jag fått glutenfria oblat och alkoholfritt vin, det är grejer det! (jag åt upp den andra korven i skydd av kundvagnen och slickade noga bort alla ketchup/senap rester...phu)

Under helgen funderade jag och I (som också är nybakad präst) lite sporadiskt kring hur mycket och lite vi egentligen får berätta om våra liv som präter. Vi får säga mycket, och bör berätta (folk behöver en sundare syn på präster och kyrkan....INGA! jag säger inga vidare tankar kring hur det nu skulle gå till genom att prata med oss tankar får tänkas...taskmörtar). s
Samtidigt får vi inte säga mycket, inte berätta allt. Vår tystnadsplikt är skyddad enligt lag. ...mmm vidare funderingar kommer.

Min häl har gjort lite ont idag....kan bero på den där sjöborren jag fick i foten...absolut morgondagens livsvisdom!

Inga kommentarer: