tisdag 25 september 2007

Livsvidsom: III

Alla goda ting är tre, så också livsvisdomarna:

KAN DU FRANSKA TRAMPAR DU INTE PÅ SJÖBORRAR!!!

Denhär gången var det faktiskt inte direkt mitt fel...fast väldigt, väldigt indirekt.

Torsdag v 33 befinner jag mig på Korsika i full färd med att ta mig iland på en liten söt strand med obefintliga vågor och massor av redan parkerade kajaker på land (tydligen hade det varit en tävling till stranden...vilket alla fick reda på innan de kom fram till stranden.. utom de som inte kunde franska...men jag är inte bitter).

Yan vår instruktör har under färden in mot stranden gapat och skrikit en blandning väl valda ord på franska. Vilka dessa ord var skulle jag snart bli varse då jag fruktansvärt strax efter det att jag lämnat min kajak gått ner i havet för att svalka mig sätter ner min vänsterfot....

KAN DU FRANSKA TRAMPAR DU INTE PÅ SJÖBORRAR

...jag kan inte franska...

Någon pinsett fanns inte, dock kunde Yan hitta en säkerhetshål som han tillsammans med väl valda ord (även dessa på franska) började gräva runt med...lyckade sådär:)


Ser du denna strand så minns mina ord!


Kom alla ni som är tyngda av bördor jag ska skänka er vila....Men om man har hälen full av sjöborre...hur går det då?

2 kommentarer:

Anonym sa...

du verkar gilla det därmed taggiga saker, kaktusar, sjöborrar....*ler* hoppas att det inte gör alltför ont. kram

AnnA sa...

Mmm taggiga saker is the shit... rensar massor av taggsvamp ikväll...t.ex.

Nädå det gör inte alltför ont, någon gång om jag trampar sådär fel...får helt enkelt se till att trampa rätt.