fredag 28 september 2007

Springa utan att snava.....

Imorn: tre mil, terräng...jag är sk*tnervös.

Har ett lite mantra i huvudet, det lyder: Spring!

Finns två bibelord jag tar lite extra stöttning mot i helgen.

"Där (jag läser Lidingö) kan du gå utan att möta hinder, springa (jag läser jogga och överleva) utan att snava" -Ordspråksboken 4:12

"Unga män (här läser jag unga tjejer) kan bli trötta och mattas (dvs bäras bort på bår...vilket jag har lejt folk efter vägen att stå beredda), ynglingar (här läser jag folk typ 25 år) snava och falla (slå sig rejält), men de som litar till Herren (min gudsrelation funkar mycket väl med att använda ordet Herre...dock tror jag inte Gud är en man), de får vingar som örnar. De springer utan att bli trötta, vandrar (joggar uppför de "pip" backarna) utan att mattas." -Jesaja 40:30

Tänker ta mig i mål, det är absolut mitt mål! Och när jag korsar mållinjen ska jag ta Lindy Hopp steg (Bounche Bounche Bounche)! För det har jag lovat mina danskamrater.

Försöker ladda med massor av kolhydrater både i form av pasta och pulver som blandas ut i vatten (nördigt men smakar som sportdryck). Fick mig att tänka på Lunchritualerna jag som präst har lagt mig till.

När jag praktiserade under studietiden var jag ganska noga med att poängtera en timme lunch och blev ganska förvånad då det inte alltid följdes t.ex. "min präst" (läs min assistent under vigningen) kunde ta en utflykt någonstanns äta och inhandla lite grejer samtidigt privata eller till jobbet...oj tänkte jag vad löst...idag tänker jag lite annorlunda.

Prästyrket är inte ett jobb där det alltid är så enkelt att få till en timmes lunch. Ofta äter jag någon gång mellan tolv och ett...när jag ätit börjar jag jobba igen. Vilket gör att en liten tur utanför byggnaden ibland är på sin plats.

Igår var jag ute på en lång tur utanför byggnaden (läs församlingshemmet). Var i Lund på gruppsamtal med alla som också prästvigdes i juni. Kul att träffa alla! Mindre kul att Karlskrona och Lund inte ligger närsgårds vilket gör att varje gång det händer något med stiftet får jag en resa på sex timmar. (Stiftet är inte så "på" att förlägga något av sina versamheter i Blekinge...det ligger ju så långt bort...not! Det är Lund som ligger långt (läs apa) bort!)

Om någon känner för att be en bön på lördag mellan 1340 och 3-4 timmar frammåt är det välbekommet. ...men ja jag får skylla migsjälv:)

Inga kommentarer: