torsdag 13 september 2007

Söndagens tema är påtagligt

Gick så till min kära psalmbok (eftersom min fruktansvärt kära Kyrkohandbok är försvunnen) (snälla kom tillbaka) slog upp kommande söndag och läste:

15 söndagen efter trefaldighet:

Ett är nödvändigt

Dagens bön:

Barmhärtige Gud,
när oro och bekymmer
får makt över oss,
hjälp oss då att vila i dig,
skilja mellan stort och smått
och lämna framtiden i dina händer.
I Jesu namn.
Amen.

Min "Handboksångest" lägger sig så smått...ENKELT! Under de kommande tre dagarna av handbokskatastrof ska jag hänvisa till att folk måste skilja på stort och smått, lägga framtiden i Guds händer. Ett dop, vigsel hit och dit..kom igen nu

Gytt...ångesten har övergått i sarkasm och bitterhet:)

Och jo den bönen blir sannerligen mina egna ord på söndag (Dagens bön är en färdigskriven bön som står i psalmboken och som MÅSTE bes ordagrant där handboken så föreskriver...inte alltid det enklaste då de har en förkärlek till att innehålla ord som inte är mina egna)

Inga kommentarer: