måndag 15 oktober 2007

Gratiskramar! Kom och köp!

På måndagar brukar jag inte göra någoting...i princip (mest för att jag är ledig och samlar krafter) ....fast idag...idag smet jag ut för att köpa en liter mjölk (läs 1½ liter) .

Mötte ett gäng gymnasiekillar med skyltar och rop -Här var det gratiskramar!

till höger och vänster blev den ena gamla tanten efter den andra kramad. Jag fick också en kram! Härligt initiativ!

Den kramen tillsammans med denna helg kan inte summeras i andra ord än: De va väl änna gött!

Dock!! Utför en varning: Inbakad pizza med; tonfisk, räkor, champinjoner och bearneisås blir sådär:) ...med vad gör man inte för att äta vegetariskt med fisk!?

Igår var det tacksägelsedagen. I många kyrkor fylls altaret/altaringen med massor av grönsaker etc. Någon som var i en kyrka full med grönsaksdekoration? Jag gick i helgen förbi Domkyrkan i Göteborg flera gånger...fast lyckades inte ta mig in...aj aj aj...

Inga kommentarer: