torsdag 25 oktober 2007

Tack Kommunfullmäktige!

Där sitter man (läs kvinna...förstås) på dagens kommunfullmäktige efter en förmiddags jobb och med andan i halsen (kommer bilskruttet starta så jag hinner i tid). ...under diskussionen kring försäljningen av kommunens mark kommer PP-Prediko Polletten i rullning!

Temat är ju samhällsansvar, korsar vi detta med kommunfullmäktige och Life of Brian (en idé jag läste om tidigare i veckan och en film jag tycker mycket om) tror jag vi får ett sprängstoff tills på söndag! Har tre smockade papper med kladdade kråkor som jag ska sätta mig ner med imorn innan jag flyger upp till Stockholm/Sigtuna.

Såklart handlar denna veckan mer om en "sketen predikan" på söndag. Idag har jag förberett en hel del till junior/miniorlägret nästa vecka. For efter kommunfullmäktige runt till standens leksaksaffärer och leta rockringar...förstår inte varför de inte säljs under hösten/vintern!? I ren och skär lägerplaneringsfrustration var jag tvungen att hitta en väg runt detta problem. Det gjorde jag genom att besöka en cykelaffär. Imorn får jag en hop med begagnade däck som kommer funka underbart som substitut till rockringarna och vara våra livbojar.

Nu på lördag kommer jag träffa en del av kyrkomötets ledamöter. Kyrkomötet är att likna med kyrkans riksdag. Denna veckan har de haft beslutandemöte och diskuterar saker som: Vigselrätt, kyrka-stat, kvinnliga präster, samkönade äktenskap mm. Ska bli grymt kul och intressant att träffa dem!

Jepp nu ska jag dröma om Samhällsansvar!

Inga kommentarer: