måndag 29 oktober 2007

Det är Måndag morgon och huvet känn så lätt

Idag är det måndag, i vanliga fall betyder det ledig/fri/sovande/tassande runt i pyjamas hela dan etc. Idag betyder det dock jobb. Varför?

Allahelgonahelgen såklart!

Det blir alltid lite extra mycket att göra inför kyrkans helger. Allahelgonahelgen är ett typexempel på en helg/högtid som växer...kan det bero på USA? Kyrkan är öppen, folk får kaffe på kyrkogården etc.

Så idag är jag ute efter att slå rekord i att vara förberedd med helgens gudstjänst! Jag ska sätta psalmer, texter och stommen till predikan (och det är bara måndag vilket känns fantastiskt).

Såklart kommer jag idag också jobba mycket med LIVBOJEN! Just nu är det runt 35 barn i åldrarna 7-12 som är anmälda och igår hämtade jag 15 begagnade cykeldäck efter gudstjänsterna. ...hehe...jag blir alltid så där full av adrealin när jag ska jobba med barn.

Det är måndag och jag trivs som en fisk i vattnet (jobbar 13 dagar i rad är inne på den 8:de ska bli intressant hur dag 12, 13 känns:) )

Inga kommentarer: