torsdag 11 oktober 2007

My Fair Lady

Kvinnosynen/människosynen kanske inte är den bästa. Jag kommer antagligen sitta och "bli lite småirriterad"/"full i skratt" under "Why can´t a women be like me"...men det gör inget!

För i helgen ska jag äntligen få se My Fair Lady. ...har kunnat allt förmycket texter utan att ha sett den allt förlänge.

Dock är det en nyöversättning och tolkning. Det klassiska "Den spanska räven, rev en annan räv" Har bytts ut till "All nederbörden förstörde körsbärsskörden" på klingande göteborgska enligt utsagor...ska bli sjukt kul.

På tisdag ska jag prata om självbild a la "Vem är jag" med konfirmanderna. Tanken har varit att göra detta utifrån Billy Elliot som vi såg förra veckan...men vem vet My Fair Lady kanske funkar likabra:)

Känns lustigt att inte predika i helgen...på nåt sätt har jag börjat bli van att under veckans lopp samla på mig tankar/idéer och bibeltolkningar som får sitt naturliga utlopp ...vem vet kanske ska smäcka in en predikan i pausen av My Fair Lady?? Expressen på söndag "Eld och svavelosande på operan igår -vi har hela listan!"

Inga kommentarer: