fredag 5 oktober 2007

Är helt slut...och helgen har bara börjat

Har varit i Karlshamn idag och diskuterat vigselrätten (vem får vigas med vilka och av vem? etc), Stiftets budget (varför är den så ogenomtränglig och i princip alltid klar innan insyn ges), Kyrkans överskott/underskott etc.

Sen kastade jag mig på en buss tillbaka till Staun. Bytte tröja och till jobbet...hann dit till fem plocka en timme i papper och sen:

Skördefest!

En skördefest i Missionshuset! Underbart ställe och vilka människor. Wow vilken tjänsteförmån att få ha så kul på jobbet! Har nu lägenheten full med blommor, äppel till mos, plopp (eller nja kanske inte helt full på plopp...var det när jag satte på datorn...sedemera är min mage full med plopp) och jordärtskockor (...har hört att det ska gå att koka soppa på dem...hm...kanske t.o.m går bättre än på en spik...ska bli intressant) och massor av kramar...mmm

Imorn har jag konfirmander. Vi ska se på kyrkan, rita Gudsbilder, fixa och trixa med gudstjänsten och klura lite på dop....vi har tre timmar på oss...hinner vi hälften blir jag grymt nöjd:) ...nädå jag har en kronisk tidsoptimism...man (läs kvinna) får lära sig leva med det:)


Men AHHH...Hann inte handla fika idag till konfirmanderna...attans (hinner jag baka...)......men phu...kan andas ut igen... internet ger mig förvissningen om att konsum öppnar åtta i Nättraby imorn...phu!

Nu ska jag sova och läsa om helvetet. ...borde fixa någon ny dopbild till på söndag också...känns som om någon är pågång...känner det i tåna

Inga kommentarer: