torsdag 3 april 2008

Kontrollfreak!

Varje dag lär man (läs kvinna) sig något nytt. Idag har jag orienterat "på riktigt" för första gången i mitt liv (på riktigt=utanför högstadiets piskande tvångskedjor:) ).

Strax innan jag begav mig ut i skogen fick jag lära mig hantera en kompass. Höll nästan på att bomma ut mig direkt då jag fick hybris och sprang alldeles för långt och fort...ah....kartan var inte riktigt så stor:)
Efter de tre första kontrollerna kom jag igång och plockade klockrent! Sprang de första tre ganska nära ett meddelålders par (i klubbtävlingskläder etc) som hade samma karta som jag. Vid fjärde kontrollen tog vi olika vägval. Och trotts att jag chabbade ut mig i ett träskliknande område och tappade ett par minuter kunde jag plocka femte utan att de såg den och ta sikte på sjätte...hehe:) till sjunde och sista kunde jag brassa på lite extra och fick en fem-sex minuter på dem in i mål. Ska bli kul att få lära sig färgerna på kartan vid ett senare tillfälle (typ vilket som är träsk, fält och ogenomtränglig skog...och sådannadära stup).

Imorn är det läger. Wow! Har en känsla i kroppen av att jag har glömt packa ner ngt. Kanske denna känsla mest beror på att detmesta redan är packat sen förra lägret...ska ta mig en ordentlig titt på schemat och packningen imorgon...helst ska de överrensstämma:)

Tredje söndagen i Påsktiden...Den gode herden...undrar om mina konfirmander går med på att bli en skock med får?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha, ha! Jag skrattar ofta högt när jag läser din blogg (Läser förresten inga andra bloggar...är inne på Carl Bildts ibland men annars inga!) Nu fick jag en bild av din konfirmandgrupp som en skock får :) Du måste skriva hur det gick! Har nu informerat föräldrar, syskon och begärt tjledigt. Ska träffa "min" präst idag Christopher Meakin, i Växjö domkyrka. Hoppas att det klickar! Karta och kompass - det var modigt! Har själv inte vågat mig på orientering sedan tvånget i skolan.