måndag 21 april 2008

Nedförsbacken är övervunnen!

Med lite tidspress, motvind och "Nu ska jag ta den" har jag idag, utan att trilla, slå mig fördärvad eller på annat sätt mått riktigt dåligt klarat av: En grym nedförsbacke med rullskidorna!!!!! Jepp det är sant!

På väg till LindyHopen ikväll blev det närmsta vägen (vilken jag vid flertalet tillfällen åkt runt och undvikigt). För mig har alltid uppförsbackarna känts bäst, i dem får jag ta i och farten regleras oehört effektivt (eftersom det är ett faktum att det inte går att bromsa med rullskidor). Den andra mars i år tänkte jag: Vasaloppet nästa år...aldrig i livet....nu däremot...nja vet i katten om jag inte kommer att fixa det:)

Har haft en ledig måndag idag. Sovit ut, pillat naveln, diskat, varit på skolteaterpremiär (åt en premiärsnitt med skinka i...riktigt räligt, men pjäsen var bra så det va det värt), pajat bilen (den står pakerad i en uppförsbacke och vill inte starta), sorterat papper (har stora högar med "predikoinspiration" som jag på något sätt håller på att få in i pärmar under något system... som jag inte riktigt har lyckats lösa än:) ), pratat massor i telefon och dansat.

Imorn ska jag tillsammans med pedagogen sätta ihop en Konfirmandassistentinbjudan! Kommer bli helt underbart att få jobba tillsammans med några av årets konfirmander under nästa konfirmandår. För mig själv var det som att en port öppnade sig när jag var assistent, helt plötsligt förstod jag vad det var vi hade hållit på med under konfirmationen....kanske att jag behövde det där extra året på mig....som, nja sen blev en hel del till år...slutade vara konfirmandassistent för..nja...nä jag höll nog på ända tills jag prästvigdes...

Sen ska jag försöka plugga in mig på själva Konfirmationsgudstjänsten. Börjar bli hög tid att öva och planera den! (Vilket vi så smått ska göra denna veckan med konfirmanderna)

Inga kommentarer: