söndag 20 april 2008

Påsken är förbi

Idag har vi firat "Femte Söndagen i Påsktiden" Växa i tro och det är den sista helgen i just Påsktiden! (nästa helg är det bönsöndag, sen Kristihimmelsfärds helt och sen går vi rakt in i pingsten...om jag inte missminner mig)

Har haft en väldigt händelserik helg.

Under lördagen gjorde jag böneband/radband sk. Frälsakransen med konfirmanderna och döpte tre vuxna! (dopet blev kanon. Och min kyrkoherde är så bra, han fixade en kantor sent fredag eftermiddag till dopet, jättebra). På kvällen igår var jag och dansade och träffade S vilket jag inte gjort på jättelänge så det var extra kul. När jag körde hem inatt körde jag igenom Tving, kände lukten av rök och mötte brandbilarna strax efter Tving. I morse kunde jag läsa att ett hus totalförstördes inatt.

Idag var jag uppe tidigt och skrev klart min predikan. Fick in både "Du blir vad du äter" och "Körslaget" plus två av mina blommor och den nyinköpta växtnäringen. ...självklara element i en predikan:)

Efter dagens två gudstjänster (en mässa) hade jag konfirmanderna igen. Vi målade utifrån våra bönarmband och fikade på glass från Nättran i solen...helt okej faktiskt!

Nu ska jag ge mig ut på en liten långrunda i kvällssolen.

Inga kommentarer: