onsdag 9 april 2008

Tre dagars kurs

I söndagskväll (efter helgens konfirmandläger) vände jag uppochner på resväskan och packade nytt. Begav mig till Å-berg för tre dagars återförening med Pastoralinstitutets kurs 53 och är nu hemkommen...(av någon underlig anledning valde jag att lägga mig i soffan äta middag, choklad och inte springa en runda:) )

Hela huvudet är full av olika Konflikthanteringar, ledartyper, Topdog/Underdog, Fas 1-4 och "tusentals" case. ...kort och gott vi har sysslat med Ledarskap.

Riktigt kul och framförallt lärorika dagar. Är glad för att jag åkte och för att vi var många som slöt upp (synd för de få som inte kom...flest från Göteborg...synd).

Fick inspiration till att påbörja en arbetsbeskrivning inför min kommande komministertjänst (jag har kommit så långt att jag är löneförhandlad och klar. Ska i princip bara skriva på papprena, har jag uppfattat).

Dessa dagar var sk: Sista träffen med gänget. Vi är utspridda över hela landet (eller iallefall från Karlstad och ner) och har nu genomgått sista obligatoriska delen av vår utbildning...undrar när jag träffar mina kollegor nästa gång? Vissa av oss fortsätter som koministrar, vissa blir mammor, andra börjar doktorera, några åker utomlands....och jag skulle vilja göra allt:) ....i sinom tid!

Inga kommentarer: