fredag 11 april 2008

Vad som göms i damm

Har omlokaliserat i mina bokhyllor (det har av olika anledningar (läs pga för mycket böcker) tillkommit en hylla i hallen). Under denna spännande process har jag hittat lite fina böcker från utbildningen.

Hittade framförallt ett gammalt citat:

mr X: "Växte upp i en småstad där allt hölls i domkyrkan."

jag: "Vilken småstad har en domkyrka?"

Kanske sjukt internt (kanske en dålig bortförklaring:) ) fast roligt...speciellt att få trycka mr X på näsan lite då och då.


Denna veckan har slagit rekord i: "sova borta nätter och inte ha någon tid till att göra allt som borde varit gjort" (konfirmandläger, utbildnings"läger" och snart planeringshelg). Ska bli skönt att ha en lugnare vecka nästa vecka (my wish). Kyrkoherden kommer tillbaka från semester och vi ska sätta oss och göra upp en plan inför nästa termins konfirmander!! Vilket kan bli väldigt revolutionerande för min kallender för läger etc. får en säker plats innan helgerna/söndagarna är fördelade...vilket paradis!


Ska snart ta ett ryck, få upp de sista böckerna och packa om väskan tills imorn. Tar en tur till Kristianstad (igen...var där i morse, för att på hemvägen stanna till i Ronneby och titta på en lägenhet och ett hus till I som flyttar ner!!!!=paradis!!) för att planera Svenska Kyrkans Riksmöte i Kristianstad i sommar! Mötet börjar ta sin form. Anmäl alla ni känner! Och peka på alla ni inte känner att de också ska komma till Kristianstad 3-7 augusti!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visby har en domkyrka och kan nog inte direkt räknas som en storstad ;-)

AnnA sa...

Hm...sant...fast Visby kan inte heller sägas vara en liten stad... iallefall inte i Gotländska mått... och Gottland är ju inte litet! Grymt logiskt

Anonym sa...

Allting är relativt, men hur jag än gör så kan jag inte få Visby som en storstad, även om det är en trevlig domkyrka :-)