lördag 26 april 2008

Skrivaren är tillbaka!!!

Efter "lite" krångel och några timmars "Jag laddar ner den här drivrutinen" slog jag mitt kloka huvud ihop, öppnade lådan där jag har sparade cd-skivor och plockade fram installationsskivan till skrivaren....ahhh....vad svårt det kan vara.

Så efter tre fyra veckor...några panikspringningar till jobbet är nu skrivaren tillbaka!


Ett särskilt tack till min bror M som hjälpte mig i torsdags inför en begravning. Det var första gången jag skulle hålla begravning i ett av kapellen och det ligger inte i Nättraby eller Hasslö. ....därför kom jag på morgonen inte dit och de skrivare vi har där...dvs jag försökte i panik fixa till något så att skrivaren och datorn kunde prata med varandra...efter att jag insett att det inte funkar har jag inte heller tiden att skriva av griftetalet...ahhh...ringer till min vän U som säger ring till M han jobbar idag. ...min bror jobbar på sjukhuset och kapellet ligger på kyrkogården vid sjukhuset=räddad!

För att slippa göra fler "andan och hjärtat i halsen" springningar för en skrivares skull kom jag som sagt på den helt lysande idén att helt enkelt ta fram installationsskivan igen...ah vad jag är osmart ibland! (hoppas nu att skrivaren funkar minst tills nästa gång jag städar datorn på program jag inte trodde jag använde...)

Nu på förmiddagen fortsätter jag min kamp i att bringa någon ordning i alla sparade predikoutkast och idéer...tre pärmar blir bara fullare och fullare...plus att jag måste göra något åt sorteringsordningen...(kan vara så att jag missade några söndagar och högtidsdagar när jag gjorde registret:) ).

1 kommentar:

AnnA sa...

Funderar på att gå upp tidigt på söndag, hetsskriva en predikan bara för att få skriva ut den... och sen gå och lägga mig igen:)