måndag 14 april 2008

Min första punktering

Har försökt att vara ledig idag. Vilket verkligen kan vara svårare än det låter en måndag då allt "vanligt" sätter igång, telefonen ringer och massor av mail kommer i rullning.
För att få andas lite ledighet tog jag mig en promenad på stan. Jakten gick ut på att hitta ett par cykelhandskar med långa fingrar...efter att ha hittat ett par skor...(hur nu det gick till), beslöt jag mig för att ta bilen ut till cykelhandlaren och mataffären.

Backade ut, den mötande bilen vinkade åt mig. Ah, trevligt! Tänkte jag och vinkade tillbaka. ...personen i den mötande bilen gav sig inte, steg ur och förklarade att jag hade punktering.
-Punktering, sa jag. Men då ska jag nog inte köra någonstanns.

Backade tillbaka bilen in i parkeringsfickan. ...okej hur löser jag dethär? När det gäller bilar är jag helt lost (frågade bl.a. mina arbetskamrater vilket märke min bil var av innan jag skulle ringa till verkstaden i julas). Ringde således C och försökte prata mig ur dethär med punktering. Värdsligt!

Efter en relativt hetsig diskussion var det bekräftat: Jag hade fått punktering, vilket innebar att jag inte fick köra bilen (trotts att jag försökte prata mig ur just den delen). Sen har jag inte kommit längre i mitt tänk än att jag packat en väska för att cykla till jobbet och springa hem imorgon. Få se hur jag löser resten av veckan...kan bli klurigt att fixa Lund på torsdag, Eringsboda på lördag och Hasslö på söndag...behöver en domkraft.

Längtar lite smått till helgen då jag får träffa mina helgkonfirmander! Slår vad om att jag kommer köra ett rejs med pärlor med dom. Ska bli kul!

Imorn har jag, kyrkoherden och pedagogen vigt hela förmiddagen fram till två till att planera höstens konfirmandarbete. Inför imorn har jag lusläst konfirmandriktlinjerna så "Nu kan ingenting gå fel":) Håll tummarna, be en bön, knäck nötter och säg Filipin och allt såntdärnt. För imorn smäller det, hoppas att vi (pedagogen och jag) får igenom vissa lägergrejer, planeringstid och statusförhöjning på ungdomsarbetet (det går inte att säga att ungdomar är viktiga och sen boka upp våra lokaler så fort det är något annat på gång t.ex.)...har vässat min tunga...inte minst från tidigare idag då jag nästan pratade mig ur en punktering!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Med tanke på hur du beskriver din relation till bilar..... Domkraft följer normalt med nya bilar och ligger vid reservhjulet under golvet i bagageluckan.
Stå på dig när det gäller konfirmanderna. är övertygad själv att lyckas man med en bra undervisning få unga konfirmerade så är de enklare att behålla som medlemmar när de får börja betala avgiften.

AnnA sa...

Håller med! Både om bilen och konfirmanderna.

Domkraften brukar ligga vid reservhjulet...den lilla blå bilen har bott på en bondgård och vid något tillfälle måst domkraften behövts någon annanstanns än just vid reservhjulet...och inte riktigt hittat tillbaka igen.

Pappa och jag ska försöka avhjälpa punkterings problemet på fredag:)