onsdag 9 april 2008

Läger vt 08 klart slut!

Längtar redan till nästa vår och läger....så pass mycket att jag och pedagogen har bestämt oss för att ut och vandra och greja med konfirmanderna till hösten (om vi får igenom det i konfirmandplaneringen nästa vecka).

Helgens läger flöt på bra. Vi ledare var bättre inkörda på schemat (framförallt jag). Hade gjort en del förändringar pga att vi arbetade med en ny söndag = ett nytt tema.

Ska erkänna att onsdag och ön:s konfirmander tog hem priset i att möblera om och stöka på nätterna...eller iallefall under första natten. Till andra natten blev dom för trötta för att leva om lika mycket:) Dom som hade satt sin klocka på halv ett för att gå upp och börja röja och vara uppe hela natten ändrade på något konstigt sätt sina planer och sov vidare (fruktansvärt sött däremot att vi ledare hade full koll på deras plan att sova en stund och sen röja...logiken att det inte är kul att vara vaken etc. om ingen vet om det:) ).
Förra lägret hade vi lugnare nätter och mer bus på dagarna. Detta lägret blev tvärtom, intressant att det kan bli sådanna olikheter.

Tog lärdom från förra lägret att ta det lugnt under lördagen. Förra lägret gav jag mig ut på någon landsvägsmil och sen la jag mig i halsfluss...denna helgen la jag mig och sov två timmar istället:) Och se! Jag ligger inte i halsfluss! (och den som påstår att jag är en sportfreak har således fel!)


En del i lördagskvällen var "Olsäng låter" (har du sett Så ska det låta är det grymt närbesläktat). Här en bild hur det tog sig uttryck. -Fem rosa "datoriserade" siffror, två bomord och en väldigt enväldig domare:)




Avslutningen på lägret blev två goa gudsjänster. Efter frukost tog jag och en av ledarna med oss tre av ön:s konfirmander till elva gudstjänsten. De spelade: Jesus rensar templet och den moderna versionen: Kamratstödjaren stoppar mobbning i skolan.
Efter första urladdningen hann jag pilla i mig en smörgås och ett halvt äpple (stackars kyrkvärdar som får tampas med min halvätna frukt på skrivbordet i sacristian) innan det var dags för ännu en avslutningsgudstjänst i byn med busslasten konfirmander.

När allt var över tog jag mig i kragen och packade upp alla kassar och lådor (dvs. nu är "alla" spår efter lägret utsuddade....t o m de kassar som bodde i mitt kontor sen förra lägret och inte ens fick följa med på detta lägret)....are you impressed? Im impressed!:)


Nu är det bara lite sömn som saknas...ser fram emot att få sovmorgon nästa måndag....om jag kommer ihåg att stänga av mobilen

Inga kommentarer: