torsdag 15 maj 2008

Måste fönster bli smutsiga

Okej inget dirket problem jag trodde jag skulle sådär bry mig om när jag har semester. Dock! När jag de senaste veckorna försökt att titta ut genom mina fönster som vätter mot parken blir det svårare och svårare. Den gröna färgen på träden är liksom grågrön, himmlen aldrig riktigt blå utan gråblå...tills dess att jag går ut för då är träden gröna och himmlen blå! Mystiskt! Därför har jag starkt börjat misstro mina fönster för att vara skitiga:) ...och det är dom....grymt skitiga ...och de har den lilla egenheten att bara öppnas utåt...har ingen aning om det går att skruva i dem och om det går vet jag inte om jag är rätt person att göra detta:) Gud hjälpe mig

Annars är planen för dagen att äta ännu en stor portion kladdkaka, läsa K Armstrongs andra del i sin biografi, jogga lite lätt i eftermiddag/kväll och återställa kanonen och de ca 8 borden och 40 stolarna vi lånade till pappas fest:) (fortfarande går jag omkring och ler åt att de blev så överraskade!)

Föresten är maj verkligen här! Om bara två dagar går Göteborgsvarvet av stapeln (självklart kommer jag idag att börja min kolhydratladdning=pasta), nästa vecka är det konfirmationer, helgen därefter Stockholm Maraton och sen den sista konfirmationen och halvvättern...guasch..sen...sen är mitt första år som präst till ända...

Inga kommentarer: