söndag 25 maj 2008

Kanonhelg!

Vad kan jag säga!? 40 konfirmander konfirmerade (tre konfirmationer), ett brudpar vigt och en Söndagsgudstjänst....känns som om jag inte ska prata på en vecka:)

Ett av mina mål var att hålla tre "helt" olika konfirmandtal vilket jag lkänner att jag yckades med. Inte minst med tanke på att konfirmanderna gick på varandras konfirmationer så ville jag hela tiden överraska dem.

En konfirmandgrupp överraskade dessutom församlingen lite extra genom att börja hela gudstjänsten med att sjunga:


VI SKA KONFIRMERAS (melodi: We will rock you!)

När vi gick till kyrkan då sjöng vi på vår sång.
Nu står vi här och sjunger nu är vi pågång!
Vi gör succé, alla hänger med!
För vi ska konfirmeras inget snack om det!

refr: Vi ska konfirmeras *2

När vi satt i kyrkan, då kom dom fram och sa:
Ska ni konfirmeras? -det är klart vi ska!
Anna hon är cool, hon är fet och hon är bäst.
Vi ser upp till henne för hon är vår präst!

refr: Vi ska konfirmeras *2

Mariana hon är gull, hon är församlingspedagog.
Vi tycker hon är snäll, trotts lite tjat och gnäll.
Nu har vi läst klart, vi kan allt om Gud och sånt!
Nu blir det fika ner på Jonnas tomt:)

refr: Vi ska konfirmeras *2


Helt underbara konfirmander helt enkelt!

På Gudstjänten idag har jag provat på att ha med en doperinran i predikan. Tände dopljus, läste på dopbevis och gick runt med dopfunten till församlingen att doppa fingret i och teckna ett kors i pannan.

Nu väntar en veckas semester och uppladdning inför Stockholm Marathon!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Anna! Vi känner inte varandra men jag hittade din blogg och läste senaste inlägget om sången konfirmanderna sjöng....så häftigt!!! Jag konfirmerades för 17 år sedan=) och då på sin höjd fick jag sjunga We are going to se the king....det vart en riktig gospel stämmning då min musiklärare spelade piano och ingen i kyrkan satt stilla. Prästen var inte överförtjust men men.....de är ett kul minne. Forsätt med mycket sång i kyrkan, det e underbart!! Kramar Desirée