söndag 1 juni 2008

4:42:52 och lycklig!!!

När vimplarna visade 40km trodde jag knappt det var sant! "Kom igen, bara två kilometer kvar, det har vi gjort förr!" Sa jag till dem som sprang omkring mig och satte iväg:) ....de två sista kilometrarna blev mina snabbaste=helt sjukt


Vi var över 4000 kvinnor anmälda 3029 av oss kom imål och jag på plats 1634 strax efter täten...typ:)

Trotts värmen kände jag mig otroligt stark hela vägen. Sprang väldigt jämnt hela loppet igenom och är grymt lycklig över att jag fixade det! Nu är jag inte bara präst utan även marathonlöpare. Har redan börjat planera inför kommande maror.

Plus att jag redan nästa helg ska köra halvvättern...hm...planeringen är inte alltid den mest lysande. Fast just nu ska jag bara ta det lugnt, packa upp, se vad veckan bjuder med skolinformationer, konfirmander, planering inför idrottskonfirmanderna i sommar och fotokurs i Växjö. ...plus att benen ska få repa sig litegrann...ska snart ut och jogga en minirunda.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur orkar du allt vad du hittar på? Man blir trött bara av att läsa om alla lopp som du avverkar samtidigt som du verkar ha mycket med ditt präst jobb.
Ska lugnt erkänna att jag blir inspirerad av din glädje för jobbet och ditt engagemang för församlingsborna.

Anonym sa...

Jag är sjukt impad Anna!!!

Anonym sa...

Fotokurs i Växjö? Då måste du spana in glaskonsten i domkyrkan! Det kanske du har gjort förut men om inte så ta dig en titt på Göran Wärfs fantastiska dopfunt till vänster, Erik Höglunds ljusträd till höger och Bertil Walliens altarskåp. Jag tycker att altarskåpet inte riktigt gör sig i sommarsol men under den mörka tiden av året är det ganska häftigt faktiskt. Om du är sugen på att ta en liten joggingrunda så ta några varv runt Växjösjön - jättefin runda men nog lite för kort för dig - 4.5 km

Lunchen ska du äta på Palladium och fikan på Gusto. Lite Växjötips från Linda! Ha en trevlig helg!