söndag 15 juni 2008

15 timmars järnvilja!

JAAAA! Det är inte klokt någonstanns men det är helt underbart! På något sätt (vet inte hur) lyckades jag rulla mig runt Vättern i helgen.

Är lycklig, trött och fortfarande helt förstummad över det faktum att det faktiskt gick.

Äventyret slutade dock inte där denna helg. Vi planerade att se matchen innan vi gick och la oss på lördagskvällen för att sen sova och vara hemma i Karlskrona runt halv tre.

Klockan tre började bilen skaka vid infarten till Tving strax innan Röbeby. Och i Rödebyrondellen stannade bilen...SOPPATORSK! Har aldrig fått det innan i hela mitt liv. Ringde i panik till pappa. Han kom och hjälpte att fixa bensin till bilen plus att vi packade in mina grejer i pappas bil istället för att på en gång köra till ön och Välkomstgudstjänten för oss två nya präster som nu blivit komministrar...den började 16:00 och klockan var nu 15:40 ungefär...ahhh

Halvvägs till ön ringer mina färdvänner och av misstag har den ena tjejen lyckats lägga bilnyckeln i en av mina kassar och ligger nu i bilen...vad som kan gå fel gick fel:)

Välkomstgudstjänsten gick iallefall hyfsat bra och kaffet efterråt var jättetrevligt. Många goda vänner i församlingen hade slutit upp och det kändes skönt att hinna, trotts alla missöden. Höll gudstjänstens mässpartier med cykelkläder under Alban, sandaler som täcktes av den långa alban och en solbränna som avslöjar någon mystisk aktivitet minst sagt:) (som en skidsolbränna utan snö).

Imorgon väntar inte en ledig måndag utan en måndag med start klockan åtta i Ronneby och en dag full av idrottskonfirmander att lära känna. Håll tummarna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att du inte har alltför mycket träningsvärk. Du måste vara iform så att du kan stajla lite för idrottskonfirmanderna :)
Jag håller också på att rensa ut på skolan - till hösten är det studier som gäller. Kandidatkurs i religionvetenskap och kursen Svenska kyrkan i Lund. Ha en somrig sommar och lycka till på ditt nya arbete.

AnnA sa...

Wow nu händer det alltså! All lycka till i Lund! Kanske vi ses i höst....det börjar klia i mina fingrar att göra någon liten uppsats eller något.

Träningsvärken är lugn:) Har lite ont i tummen och långfingret på höger hand, får klassa mig att ha kommit undan relativt lindrigt.