måndag 9 juni 2008

Första dagen som Komminister!

Kan inte klaga, denna första dag på mitt nya jobb, eller iallefall med en ny anställning!

Har denna dagen påbörjat min nya karriär som Komminister fruktansvärt bra: Varit ledig!

Har max packat lite inför cykelturen till Motala i helgen...och jo jag ska väl erkänna att jag börjar bli lite nervös inför skolavslutningarna på fredag...och inför min första "Musik i sommarkväll" som jag har imorn.

Annars känns livet helt klart underbart just nu. Har denna veckan på mig att rensa ut bland papper och högar på kontoret efter det året som varit (inte minst ställa iordning konfirmandsalen så att den kan användas igen:) ).
Nästa vecka börjar jag nämligen min första tid som komminister som uthyrd till grannförsamlingen för att ha deras Idrottskonfirmander! Riktigt kul! Hehe vi ska upp på mornarna och springa med dem och annat kul:) Träna med Jesus någon? Pumpa armhävningar likt Abraham och vattentrampa likt Moses i vassen! Helt klart är att jag har tre upplevelserika konfirmandlägerveckor framför mig!...frågan är om jag kommer kunna gå den första veckan efter vättern bara...fast är det idrottskonfirmander så är det:)

Är inte helt klar med hur jag ska göra med bloggen nu när mitt första år är till ända. Helt klart är att den borde "döpas" om...någon som har ett förslag?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan ju alltid skjuta upp problemet och byta ut "Mitt" mot "Mina"

...annars tror jag spääxet skulle rekomendera "Prost med pattar"... hihi