fredag 20 juni 2008

God Midsommar!

God i betydelsen att den inte har något ont med sig. Ska umgås med goda vänner, ta det lugnt, lyssna på min nya kollega som predikar och ett danslag som dansar folkdans. Simma runt Långö med följekajaker, spela kubb med familjen, umgås och framförallt ta det lugnt i helgen. Ladda upp inför nästa veckas lägervistelse med konfirmanderna.

Minns en av mina första gudstjänster jag höll i församlingen som var på midsommardagen. I år är det K:s tur att göra en av sina första gudstjänter, planerar att vara där och fira lite midsommar. Ska se om jag inte kan lura med mamma och pappa också.

Idag har vi pratat kring droger och missbruk med konfirmanderna. Ett ämne som blir så fantastiskt bra och inspirerande för att vi har en föreläsare som kommer. D som jag tidigare under våren kallade "Jag har träffat Jesus". Än en gång har han hjälpt mig ta upp ämnet och konfirmanderna var grymt koncentrerade och lyssnade intensivt på denne man som egentligen skulle varit död...för det är i princip alla som han började missbruka med. Tillslut gick det inte längre och då föll han ner på knäna och bad till Gud. Sen dess har han givit sitt liv till Gud och lämnat drogmissbruket bakom sig. Jag är privilegad att känna denna människa. Wow

Inga kommentarer: