lördag 7 juni 2008

Sista konfirmanderna klara

"Nu är det slut" säger den rosa elefanten i Fem myror är fler än fyra elefanter, och jepp...nu är det slut på konfirmanderna 07/08. Saknar dem redan!

Har nu några lediga dagar!!! WOW! Kanske ska ta och bege mig till kyrkan imorn och få uppleva en Tredje Söndag i Trefaldighet med temat Förlorad och Återfunnen.

Imorn prästvigs också nya präster till Lunds Stift (dvs det jag själv var med om förra våren)...och på måndag....AHHhhh ja då har jag varit präst i ett helt år...jag slutar att vara Pastorsadjunkt och går till att bli Komminister ("vanlig" prästtjänst)...då är det ju inte "Mitt första år som präst" längre...

Fast nu ska jag åka och fixa lunch (tror det blir hemma hos mamma o pappa där min racercykel (läs het italienare) just nu bor då den har fått både cykeldator och pump fastmonterade).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du fortsätter din blogg även om du nu varit präst i ett år. Har varit kul att följa dig och de utmaningar du mött på ett som jag upplever positivt sätt. Blir alltid glad och inspirerad när jag läser dina texter.

AnnA sa...

mmm ska se....funderar just nu på vad den skulle kunna heta (bloggen alltså)...känns inte som att "mitt andra år" är ett alternativ:) Något förslag någon?

Anonym sa...

vad sägs om "mitt liv som präst" eller "mitt liv som komminister"
eller "mitt liv som blivande kyrkoherde" dett sista alternativet ställer vissa krav på ambitionsnivå :-)